Telefoons, tablets en gadgets worden steeds belangrijker voor de zakelijke gebruiker. Alle informatie is beschikbaar in één omgeving en er kan veel sneller worden geschakeld. Waar moet je op letten wanneer je je telefoon zakelijk gaat gebruiken? Wat kan jou helpen om efficienter te werk te gaan en hoe kan je van jouw telefoon jouw visitekaartje maken? In dit artikel geven we enkele tips!

Welk model
Welke telefoon past bij jouw zakelijke gebruik, hangt uiteraard af van het soort werk dat je uitvoert. Een bouwvakker heeft bijvoorbeeld andere wensen dan een salesman. Doe je veel fysiek werk en moet de telefoon voornamelijk stevig zijn? Dan kunnen de nieuwe modellen van Nokia uitkomst bieden. Deze zijn niet alleen stof-, maar ook spatwaterbestendig. Is je telefoon jouw visitekaartje en gebruik je dit om dingen op de presenteren naar klanten toe? Dan is het belangrijk dat je een degelijke telefoon hebt die niet vastloopt en die een duidelijk scherm heeft. De iPhone 7 plus kan dan uitkomst bieden. Naast het grote heldere scherm staat de iPhone bekend om de razendsnelle software. Een iPhone 7 plus abonnement is ook zakelijk te verkrijgen.

Synchroniseren
Voorkom dubbel werk door gebruik te maken van synchronisatie. Door dit toe te passen, zal elke wijziging op alle apparaten worden doorgevoerd die zijn gekoppeld aan het desbetreffende account. Tevens kan je met je collega’s gebruik maken van synchronisatie. Hierdoor worden bestanden live en kan iedereen direct een wijziging zien. Ideaal dus voor bestanden die met collega’s worden gedeeld.

To Do list
Als ondernemer loop je vaak tegen het probleem aan dat je je met te veel dingen tegelijk bezig houdt. Toch is gebleken dat je efficienter werkt door gebruik te maken van een takenlijst en deze afwerkt in plaats van multitasken. Voorbeelden van deze apps zijn Wunderlist en Astrid.