Een telefoon is anno 2016 een apparaat geworden dat niet meer te missen is in ons leven. Er wordt bijna constant een beroep gedaan op het voorwerp omdat er van alle kanten aan je word getrokken. Het feit dat dit met de komst van smartphones mogelijk is gemaakt heeft ervoor gezorgd dat er volop gebruik van gemaakt wordt. Sterker nog, men verwacht tegenwoordig van je dat je constant bereikbaar bent. Zowel zakelijke contacten als je familie of vrienden kijken raar op als je een paar uur niet reageert. Maar door dat overmatige gebruik is het niet zo gek dat zo’n toestel een keer kapot gaat, en wat moet je dan doen?

Laten repareren
Als je een gloednieuwe iPhone kapot laat vallen is het misschien verstandig om het niet meteen weg te gooien. Je kan er namelijk ook voor kiezen om de iPhone te laten repareren bij een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is. Afhankelijk van de schade die aan het toestel is toegebracht zal de medewerker die je helpt een bedrag bepalen. Vaak ligt dit bedrag tussen de 20 en 80 euro. Bij schermen van dure telefoon kan het zelfs boven de 100 euro liggen.

Zelf repareren
Je kan er ook voor kiezen om zelf de touwtjes in handen te nemen. Het repareren van een telefoon is alleen niet voor iedereen weggelegd. Als je er een slecht gevoel over hebt kan je het beter niet doen. Houd altijd in het achterhoofd dat je de garantie kwijt bent wanneer je zelf het heft in handen neemt. Mocht je hier toch aan willen beginnen, zorg dan dat je het juiste gereedschap aanschaft alvorens je hieraan begint. Dit gereedschap is op het internet te verkrijgen. Let vooral op de certificatie en de productomschrijving.